Większa część naszych projektów rozpoczyna się audytem procesów, organizacji i systemu rachunku kosztów stosowanego przez naszych Klientów.
W ramach tych prac poznajemy podstawowe i wspomagające procesy realizowane w firmie, organizację przedsiębiorstwa oraz strukturę sprzedawanych produktów a także usług świadczonych wewnętrznie. Analizujemy i oceniamy rachunek kosztów, system budżetowania i analiz rentowności z punktu widzenia przydatności generowanych danych finansowo-kosztowych dla potrzeb zarządzania.
Specjalizujemy się w audycie systemu rachunkowości zarządczej w grupie kapitałowej. Prace audytowe składają się z trzech etapów działań:
- ETAP Wywiady z pracownikami wybranych spółek odpowiedzialnych za realizowane w nich procesy podstawowe i pomocnicze oraz z pracownikami działów rachunkowości i controllingu
- ETAP Analiza zebranych informacji oraz dokumentacji wewnętrznej spółek
- ETAP Opracowanie raportu końcowego
Raport końcowy zawiera propozycję dostosowania rachunku kosztów do potrzeb zgłaszanych przez menedżerów firmy na różnych szczeblach zarządzania.